Entrades

El C3X una mostra d'exel·lència (1)

Imatge
En aquesta sèrie d'articles us volem mostrar alguns dels instruments de la nostra botiga que han tingut més èxit al llarg dels anys, comencem per l'eix principal de la nostra botiga:  el Piano  Piano  C3X  En la cerca de la perfecció es quan les tradicions emergeixen. En gairebé mig segle, el món dels Pianos de Cua han evolucionat a través d'un procés gradual de refinament. El  Piano de Cua  C3X  va ser construït en aquesta saviesa, tècnica i experiència, amb artesans que aboquen tots els seus coneixements a la creació d'un instrument que va dur passos nous i valents a l'ampli camp del disseny de pianos. El  C3X  porta aquesta feina més enllà, proporcionant un so clar amb un atac net, un to brillant, i harmonies transparents, tot va revestit dins d'una elegant forma.                    El C3X , aprofita les millores tant en ressonància com en control expressiu, és un producte que reflecteix el compromís de Yamaha amb la minuciositat. La sèrie

Història d'Audenis (4)

Imatge
Audenis  i Yamaha, La nostra relació amb la marca Yamaha ve de lluny, l'any 1962 comencen els contactes amb el representant aleshores de Yamaha a Espanya, la firma  Hazen . Seu central de Yamaha Corporation.   Hamamatsu ,   Shizuoka ,   Japó El mes de març de 1980, vàrem ser invitats a visitar les diverses fàbriques que Yamaha té al Japó, també vàrem conèixer les activitats de la Fundació Yamaha de Tòquio, així com el funcionament de la seva xarxa d'escoles de música, establertes arreu del país. Hi van assistir en Josep  Audenis  i la Maria Prat. Al centre de la fotografia.   Moment de la visita a la fàbrica de pianos Yamaha Aquesta tasca de la Fundació Yamaha ofereix un servei interessant,  doncs  potència l'ensenyament de la música a petits i grans, per mitjà de mètodes senzills i divertits. Com a resultat de la visita el mes de setembre d'aquell mateix any 1980 vam posar en marxa l'escola d' orgue   Yamaha a la nostra antiga botiga al ca

Mantenimiento de una trompeta

Imatge
Hoy os vamos a explicar en un vídeo unos cuantos consejos para que tengáis siempre en las mejores condiciones vuestras trompetas. Si no cierras bien tu estuche o no cuidas adecuadamente tu instrumento  puede pasar que al caerse la trompeta esta se abolle o que las bombas se atasquen. El cuerpo de una trompeta está hecho de un metal muy fino.Trátala bien! Si no la manejas con cuidado o la golpeas contra otros objetos, puede deformarse y esto puede hacer que suene desafinada. Engrásala a menudo y límpiala y sécala con cuidado, esto ara que siempre la tengas apunto y suene mejor. Esperamos que os haya gustado y que hagáis el mantenimiento correcto a vuestro instrumento Audenis ================================================================ Avui us explicarem en un vídeo uns quants consells perquè tingueu sempre en les millors condicions les vostres trompetes. Si no tanques bé el teu estoig o no cuides adequadament el teu instrument pot passar que en caure la trompeta aque

Orígenes de Yamaha

Imatge
La marca registrada de Yamaha, YAMAHA, proviene del nombre de su fundador Torakusu Yamaha, quien fue pionero en la producción de instrumentos musicales occidentales en Japón.  Nacido en el seno de una familia de clanes Kishu Tokugawa (la actual Prefectura de Wakayama), Torakusu fue cautivado por la ciencia y tecnología occidentales desde el principio.  Fascinado por los relojes que estaban ganando popularidad en Osaka en ese momento, se dedicó a la relojería, estudiando negocios a lo largo del camino.  Con el tiempo, Torakusu comenzó a reparar equipos médicos y fue invitado a visitar un hospital en Hamamatsu, Prefectura de Shizuoka. Torakusu Yamaha En una ocasión, el director de la escuela primaria Jinjo de Hamamatsu (actualmente la escuela primaria Motoshiro) le preguntó si intentaría reparar un órgano de láminas.  Estuvo de acuerdo y pudo repararlo con éxito, marcando el primer paso hacia el nacimiento de la marca Yamaha.  Al reconocer su potencial comercial, mientras reparaba

Història d'Audenis (3)

Imatge
Josep Audenis i Maria Prat El començament d’un nou projecte de vida sempre és engrescador. I la vida d’uns joves enamorats amb il·lusió i plens d’esperança crea perspectives plenes de força i tenacitat per aconseguir allò que es pretén. Tots dos, treballadors i lleials als seus principis, es van trobar i encara caminen junts. El mateix estiu de l’any en què es van casar, arrangen amb primor una petita saleta de la botiga, que quedava darrera el despatx. Era un espai reduït, però el converteixen en un racó ple d’art i amistat. El seu projecte és tenir un lloc on fer-hi música. El mes d’octubre inauguren el petit «auditori» amb un concert a càrrec de M. Teresa Monteys i Lluís Piera. Aquests concerts, íntims, es van fer durant força temps. L’any 1959 viatgen a Suïssa, a la ciutat de Rorsbach, on se celebra el 1r Curs Internacional d’Afinadors de Pianos, organitzat per Europäischer Verband de Klavierfachleute undstimmer. Hi tornen l‘any 1960, aquesta vegada se celebra a Reimchad. El ma

Manteniment d'un Violí 001

Imatge
  En el  vídeo  d'avui podreu veure com el nostre Lutier fa diferents feines a un Violí com  ara: Muntar la costella Greixar   les clavilles Muntar el cordal Muntar els afinadors. El millor manteniment que se li pot fer a un violí és tocar-lo tots els dies. És d'aquesta forma com el violí no perd el seu so amb el pas del temps i els canvis de temperatura. L'estoig del violí és molt important, si és un bon estoig, aïllarà al violí de la temperatura i de la humitat. Cal tenir en compte que les cordes estan fetes de metall, i aquest es dilata amb la calor i es contreu amb les baixes temperatures, provocant que es desafinin les cordes del violí (algunes vegades poden partir-se en intentar tibar-les de nou, especialment el “mi”).  Òbviament el violí, per ser un instrument de fusta és molt fràgil, no has de colpejar-lo, ni exposar-lo a la calor o al fred i sempre has de guardar-lo en el seu estoig. Cal mantenir-ho net. Sempre després de tocar, has de netejar-ho amb un

Història d'Audenis (2)

Imatge
LA CASA AUDENIS L’activitat de la botiga comença justament un any abans de la Primera Exposició Internacional a Montjuïc, esdeveniment que promou la urbanització de la muntanya i també, d’una part de l’Eixample de Barcelona; es construeix la línia del Gran Transversal, el primer metro de la ciutat. Tot plegat fa preveure un bon funcionament del negoci. Però sembla que no fou així; als arxius de la casa, podem llegir que els primers anys no són gaire afalagadors. L’austeritat és la tònica general. D’altra banda, ens trobem en un moment de moviments força convulsos a Catalunya i al món; esdeveniments poc favorables per a la societat en general, principalment per a les famílies treballadores. No cal aquí fer-ne esment, però sí valorar-ho per entendre i comprendre les dificultats que té el cap de casa per mantenir dignament la família.Per aquests motius, doncs, en Josep Audenis i Rimundi juntament amb el Sr. Albareda, posen una parada de fruites al Born. El paràgraf següent, escrit per